Poslovni sentiment među njemačkim proizvođačima automobila i njihovim dobavljačima značjano se "ohladio" u septembru, pri čemu je odgovarajući indeks, koji izračunava ekonomski institut IFO, pao sa avgustovskih 32 poena na samo 13,2 boda prošlog mjeseca.
U julu je ta cifra iznosila solidnih 52,9 poena, podsjeća se u saopštenju instituta iz Minhena dostavljenom Tanjugu.
"Najnoviji podaci pokazuju da je njemačka automobilska industrija najteže pogođena uskim grlima u snabdijevanju poluproizvodima", kaže Oliver Falk, direktor Centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije u IFO-u.
Jedini pozitivan znak dolazi sa inostranih tržišta - očekivanja vezana za izvoz su znatno poboljšana, pri čemu je taj indikator porastao sa 17 poena u avgustu na 34,5 poena u septembru. To bi moglo da imati pozitivan uticaj na očekivanja u vezi s proizvodnjom, koja su ojačala sa 35,4 boda na 37,4 poena.
"Međutim, to ne smije da potisne činjenicu da neizvjesnost među mnogobrojnim kupcima u Kini, zbog krize građevisnke kompanije Evergrande, opterećuje raspoloženje njemačkih proizvođača vozila koji sada u Kini proizvode više automobila nego u Njemačkoj", napominje Falk.
Situacija u Njemačkoj auto-industriji ostaje kritična, kaže on i dodaje da su narudžbine pale sa 17,1 poena u avgustu na 5,3 boda u avgustu. U julu su knjige narudžbina bile na nivou od zdravih 52,5 poena.
Potražnja za automobilima u Njemačkoj je potonula u septembru prvi put od maja 2020. godine, i to na minus 15,7 bodova u odnosu na 1,7 poena prethodnog mjeseca.
Širom lanca dobavljača, kompanije su ocijenile zalihe gotovih proizvoda kao prevelike.